sobota, 23 stycznia 2016

Zacznij działać - pomysł + termin. Zaraź tym kogoś.

Wielu ludzi boryka się z problemem braku motywacji. Maj a problem z rozpoczęciem działania, nawet jeśli zapisali je jako "do zrealizowania". Dlaczego? Dlatego, że wiąże się to z wyjściem poza strefę komfortu. Zmęczeni na co dzień, najłatwiej dbać nam o wygodę, komfort i brak wysiłku, aby kumulować go na pracę, obowiązki itp. A co z naszymi postanowieniami?

Zainspirowana filmem "Podaj dalej", którego główny bohater - mały chłopczyk rozprzestrzenia dobro, zarażając mnóstwo ludzi wokół, stworzyłam własny łańcuszek - łańcuszek motywacji.

Zaczęłam od siebie:

postanowienie --> termin realizacji = wykonanie

Zaczęłam od podstawowych czynności, jak umówienie się do lekarza: "umówię się do lekarza i pójdę na wyznaczoną wizytę, nie przekładając jej". Dałam sobie na to 2 tygodnie. Skupiłam się głównie na tym, żeby nie odciągać tego w czasie. Jeśli nastawisz się na wykonanie zadania i nie będziesz rozważał takiej możliwości, jak odciągnięcie tego w czasie, jesteś w stanie to wykonać.

Udało się.




Opowiedziałam o tym przyjacielowi. Zaprosiłam go do tego przedsięwzięcia. Za 2 tygodnie spotkaliśmy się. Spóźnił się 25 minut. Opowiedział mi jak to pierwszy raz od 10 lat kupił soczewki i ostatnie 45 minut spędził próbując je włożyć. Spóźnienie straciło znaczenie - w końcu wykonał postanowienie, które miał w głowie przez... 10 lat !!

Udało się.

Postanowiliśmy umawiać się co 2 tygodnie i dzielić się spełnionymi postanowieniami. I oczywiście zarażać tym innych. 

Spróbuj. Zacznij działać, odezwij się do kogoś bliskiego, z kim straciłeś kontakt, zetnij włosy, idź na kurs języka chińskiego. 

Zacznij działać i zarażaj tym innych.


Polecam również film "Podaj dalej".


Michał Golombek - ZnanyLekarz.pl